Bilişim-Haber: Sosyal içerik ile e-ticaret sitesi satışlarını artırmak

Sosyal içerik ile e-ticaret sitesi satışlarını artırmak

Sosyal medyada günde kaç paylaşımda bulunmalısınız?

Sosyal medya artık, insanların yaşamının ayrılmaz bir parçası. Bu nedenle Facebook, Twitter ve Instagram’da milyonlarca kullanıcı, her gün yüzlerce içerik paylaşıyor.
Sosyal platformlarda insanların her gün paylaştığı içerikler de; o platformda hesapları olan şirketler için çok önemli bir pazarlama aracı haline geldi. Offerpop’un gerçekleştirdiği araştırmaya göre Twitter‘da, günde 500 milyondan fazla tweet atılıyor; Facebook‘ta 350 milyon ve Instagram‘da 55 milyondan fazla her gün fotoğraf paylaşılıyor. Peki şirketler, paylaşılan bu içerikleri firmaları için kullanarak satışa nasıl dönüştürebilir? Ya da şirketlerin, sosyal medya kullanıcılarından elde ettikleri içerikleri satışa dönüştürebilmek için ne yapmaları gerekiyor?
Müşterilerinizin içeriklerinden faydalanın
Müşterilerinizin; bir ürününüzü kullanırken çekilmiş fotoğraf veya videolarını paylaşmaları, ürününüzün satış şansını artıracaktır. Çünkü potansiyel müşterilerinizin gözünde, ürününüzü kullanan kişileri görmek her zaman, bir marka reklamının yapabileceğinden daha başarılı bir dönüşüm sağlıyor.
Bazı müşteriler, şirketlerin herhangi bir teşviği olmadan da ürünler ile ilgili fotograf ya da yorum paylaşabiliyor. Fakat birçok şirket sadık müşterilerinin ürünlerini desteklemesi için, daha fazla teşvik etmek durumunda kalabiliyor.Kullanıcıların, bir ürün veya marka adına oluşturdukları içerikler çok önemli. Bu nedenle kullanıcıları, ürünlerinizle ilgili içerik oluşturmaya teşvik etmenizde yarar var. Örneğin; müşterilerinizin satın aldıkları ürünlerin fotoğraf ve videolarını, seçtiğiniz bir sosyal platformda paylaşmalarını amaçlayan bir yarışma düzenleyebilirsiniz. Ya da yarışma düzenlemeden; içerik paylaşan kullanıcılara, bir sonraki alışverişleri için indirim şansı sunabilirsiniz.
Promosyon kampanyası oluşturun
Dünyadaki müşterilerin % 92’si, reklamın diğer biçimlerinden daha fazla ‘ağızdan ağıza iletişime’ güveniyor. Kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriklerden, aşağıdaki adımları izleyerek, promosyon kampanyanızı tasarlayabilirsiniz.
Sosyal ağlarda müşterilerin alışveriş fotoğraf ve videolarını paylaşmalarını teşvik etme
Sosyal medya, reklamlar, mağaza içi ve ambalajlar aracılığıyla yarışma düzenleme
Sahici ve güvenilir içerikleri seçerek biriktirme
Kullanıcı bilgilerini ve gerekli izinleri alın
Kullanıcıların ilgi alanlarını öğrenmeniz, demografik ve iletişim bilgilerini almanız ileriki satışlarınız için de sizin için uygun bir veri tabanı sağlayacaktır.
Kullanıcılardan, onlara ait içerikleri web sitenizde, reklamlarda vb. yerlerde kullanma iznini mutlaka almanız gerekiyor. Bu izin karşılığında onlara hediye puanı vermek gibiküçük jestler yaparsanız sizinle daha fazla içeriklerini paylaşmak da isteyebilirler.
Web sitenizi ‘sosyal merkez’ haline getirin
Müşterileriniz sosyal ağları genel olarak keyifli bir zaman geçirme amacıyla kullanır. Siz kendi web sitenizde bu tür bir ortam yaratabilirseniz, müşterilerinizin içeriklerini direkt sizin web sitenizde oluşturmalarını sağlayabilirsiniz.
Bunun için web sitenizde kampanya yorumlarını veya önerilerini paylaşabilecekleri bir düzenleme yapabilirsiniz. Aynı şekilde web siteniz içerisinde bir blog tutmanız müşterilerinizin de firmanıza kendini yakın hissetmesini sağlayabilir.-Web sitenize kullanıcılar tarafından oluşturulan en iyi içerikleri, gerekli izinleri aldıktan sonra,web sitenize bağlantısı olan diğer kanallarda paylaşabilirsiniz. Böylece diğer sosyal medya kanallarından kendi sitenize trafik akışı sağlayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright © Bilişim-Haber Urang-kurai