E-ticaret siteniz için 10 ücretsiz sosyal medya yönetim aracı

E-ticaret sitenizi daha büyük kitlelere ulaştırmak için sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanmanız
gerekiyor. Bunun için öncelikle, kaliteli ve ilgi çekici içerikler sunmanız şart. Diğer taraftan,
paylaşımlarınızı belirli aralıklarla yaparak, takipçilerinizin sadakatini kazanmalısınız. Ancak tüm bunları yapmak için günün neredeyse tamamını ekran başında geçirmeniz gerekebilir. Eğer doğru araçları kullanabilirseniz, sosyal medya hesaplarınızı hem güncel tutabilir, hem de gereksiz iş gücü kaybından kurtulabilirsiniz. İşte sizin için derlediğimiz, sosyal medya hesaplarınızı yönetebileceğiniz ve gözlemleyebileceğiniz ücretsiz araçlar…
1. Social Mention
Sosyal medya araçları içinde oldukça önemli bir yere sahip olan Social Mention, çalışma şekli bakımından Google Alerts’e oldukça benziyor. Facebook, Twitter, Youtube ve diğer 80 popüler sosyal medya sitelerini izleyen uygulama, belirttiğiniz anahtar kelimeler doğrultusunda size günlük olarak e-posta üzerinden alarm gönderiyor. Sosyal medyada ne olup bittiğini bu hizmet sayesinde kolayca öğrenebilirsiniz.
2. Ice Rocket
Belirlediğiniz anahtar kelimeleri izlemenize yarayan bir başka ücretsiz araç da Ice Rocket. Özellikle blog yazarları tarafından oldukça yaygın bir şekilde kullanılan uygulama, Facebook ve Twitter hesaplarınızı izleyerek, size istediğiniz şekilde raporlar sunabiliyor. Haberdar olmak istediğiniz terimleri ilgili alana girmeniz halinde, son 30 günlük periyod içerisinde gerçekleşen sosyal medya hareketlerini grafik halinde görebiliyorsunuz.
3. Addictomatic
E-ticaret sitenizin sosyal medya üzerindeki bilinirliğini ve saygınlığını ölçmenizi yarayan bu uygulama Google, Bing, Twitter, WordPress, YouTube ve Flickr üzerindeki gönderileri arıyor. Bu platformlarda markanızla ilgili herhangi bir yazı, haber, görsel ya da video bulunması halinde size bu verileri anında sunuyor.
4. SumAll
SumAll, yapısal olarak özellikle küçük ölçekli firmaları hedef alan bir uygulama. Facebook, Twitter ve Instagram üzerinde ölçümleme ve izleme kabiliyeti bulunan SumAll, ayrıca Google Analytics ve PayPal gibi diğer servislere de bağlanabiliyor. SumAll’un ücretsiz sürümü benzer şekilde 42 farklı hizmet ile etkileşime girebiliyor. Dilerseniz, seçtiğiniz platformlarda meydana gelen hareketleri, günlük olarak e-posta üzerinden de görebiliyorsunuz.
5. TweetDeck
Eğer Twitter kullanıyorsanız büyük ihtimalle TweetDeck’in de ne olduğunu duymuşsunuzdur. Piyasada bulabileceğiniz en iyi Twitter araçlarından olan TweetDeck sayesinde, birden fazla hesabınızı tek bir çatı üzerinden yönetebiliyorsunuz. Dilerseniz uygulama aracılığıyla, belirli zamanlarda otomatik tweet atabilir, kişiselleştirilmiş aramalar yapabilir ve Twitter’da olup bitenlerden haberdar olabilirsiniz. Uygulama ayarıca, hashtag, etkinlik, konu ve Twitter kullanıcılarını izleme imkanı da sunuyor.
6. HootSuite
TweetDeck gibi bir çalışma sistemine sahip olan HootSuite, sadece Twitter değil aynı zamanda Facebook, inkedIn, Google+, Fourquare, MySpace, WordPress, TrendSpottr ve Mixi gibi farklı sosyal medya platformlarına da erişebiliyor. Tek bir sayfa üzerinden, tüm hesaplarınızı kontrol etmenize imkan tanıyan HootSuite, ayrıca belirli zaman aralıklarında gönderi atmanıza da imkan tanıyor.
7. Rapportive
Rapportive, piyasada bulunan en ilgi çekici sosyal medya araçlarından biri. Uygulama, sosyal profilleri Gmail gelen kutunuzda görebilmenizi sağlııyor. Eğer LinkedIn hesaplarını kontrol etmek istiyorsanız, bu sayede konum, iş ünvanı ve görsellere erişim sağlayabiliyorsunuz. Ayrıca belirlediğiniz kişilerin attıkları Tweet ve Facebook durum güncellemelerini de görebiliyorsunuz. Bu uygulama sayesinde, sizinle benzer ilgi alanlarına sahip kişileri bulabilir, onlarla iletişime geçebilirsiniz.
8. Swayy
Kimi zaman e-ticaret firmanızla ya da ürünlerinizle doğrudan ilgili gönderiler yerine, takipçilerinizin ilgisini çekecek içerikler paylaşmak isteyebilirsiniz. Ancak e-ticaret sitesi yönetimi oldukça fazla zamanınızı aldığı için, sosyal medya trendlerini takip etmekte zorlanabilirsiniz. Swayy iste tam bu noktada devreye giriyor ve size içerik önerileri sunuyor. Bu içerik yazı, video ya da infografik olabiliyor. Uygulamayla birlikte gelen analiz özelliği sayesinde, takipçilerinizin en çok hangi içeriklerle ilgilendiğini de görebiliyorsunuz.
9. Easel.ly
İnternetin son trendlerinden olan infografik paylaşımı çok büyük bir olasılıkla sizin takipçilerinizin de ilgisini çekecektir. Easel.ly, 2012 yılında kurulmuş olmasına rağmen kısa bir süre içinde yüzbinlerce kullanıcıya ve binlerce infografiğe ev sahipliği yapıyor. Siteye girdikten sonra tek yapmanız gereken, ücretsiz şablonlardan birini seçmek ve daha sonra verilerinizi girmek.
10. IFTTT
“Eğer şu olursa sen de bunu yap” şeklinde bir çalışma prensibine sahip olan IFTTT, gelişen aksiyonlar doğrultusunda meydana gelen tetiklemeler üzerine kurulu. Diyelim ki Facebook’ta, e-ticaret sitenizde satılmakta olan bir ürün görseli paylaşıldı. Bu durumda IFTTT sayesinde, otomatik olarak bu görsel hakkında herhangi bir yorum yapabiliyorsunuz. IFTTT toplam 132 farklı kanala bağlanarak, sizin de bu noktalarda etkileşim içinde olmanıza imkan tanıyor.
Sosyal medya araçları içinde oldukça önemli bir yere sahip olan Social Mention, çalışma şekli bakımından Google Alerts’e oldukça benziyor. Facebook, Twitter, Youtube ve diğer 80 popüler sosyal medya sitelerini izleyen uygulama, belirttiğiniz anahtar kelimeler doğrultusunda size günlük olarak e-posta üzerinden alarm gönderiyor. Sosyal medyada ne olup bittiğini bu hizmet sayesinde kolayca öğrenebilirsiniz.
2. Ice Rocket
Belirlediğiniz anahtar kelimeleri izlemenize yarayan bir başka ücretsiz araç da Ice Rocket. Özellikle blog yazarları tarafından oldukça yaygın bir şekilde kullanılan uygulama, Facebook ve Twitter hesaplarınızı izleyerek, size istediğiniz şekilde raporlar sunabiliyor. Haberdar olmak istediğiniz terimleri ilgili alana girmeniz halinde, son 30 günlük periyod içerisinde gerçekleşen sosyal medya hareketlerini grafik halinde görebiliyorsunuz.
3. Addictomatic
E-ticaret sitenizin sosyal medya üzerindeki bilinirliğini ve saygınlığını ölçmenizi yarayan bu uygulama Google, Bing, Twitter, WordPress, YouTube ve Flickr üzerindeki gönderileri arıyor. Bu platformlarda markanızla ilgili herhangi bir yazı, haber, görsel ya da video bulunması halinde size bu verileri anında sunuyor.
4. SumAll
SumAll, yapısal olarak özellikle küçük ölçekli firmaları hedef alan bir uygulama. Facebook, Twitter ve Instagram üzerinde ölçümleme ve izleme kabiliyeti bulunan SumAll, ayrıca Google Analytics ve PayPal gibi diğer servislere de bağlanabiliyor. SumAll’un ücretsiz sürümü benzer şekilde 42 farklı hizmet ile etkileşime girebiliyor. Dilerseniz, seçtiğiniz platformlarda meydana gelen hareketleri, günlük olarak e-posta üzerinden de görebiliyorsunuz.
5. TweetDeck
Eğer Twitter kullanıyorsanız büyük ihtimalle TweetDeck’in de ne olduğunu duymuşsunuzdur. Piyasada bulabileceğiniz en iyi Twitter araçlarından olan TweetDeck sayesinde, birden fazla hesabınızı tek bir çatı üzerinden yönetebiliyorsunuz. Dilerseniz uygulama aracılığıyla, belirli zamanlarda otomatik tweet atabilir, kişiselleştirilmiş aramalar yapabilir ve Twitter’da olup bitenlerden haberdar olabilirsiniz. Uygulama ayarıca, hashtag, etkinlik, konu ve Twitter kullanıcılarını izleme imkanı da sunuyor.
6. HootSuite
TweetDeck gibi bir çalışma sistemine sahip olan HootSuite, sadece Twitter değil aynı zamanda Facebook, inkedIn, Google+, Fourquare, MySpace, WordPress, TrendSpottr ve Mixi gibi farklı sosyal medya platformlarına da erişebiliyor. Tek bir sayfa üzerinden, tüm hesaplarınızı kontrol etmenize imkan tanıyan HootSuite, ayrıca belirli zaman aralıklarında gönderi atmanıza da imkan tanıyor.
7. Rapportive
Rapportive, piyasada bulunan en ilgi çekici sosyal medya araçlarından biri. Uygulama, sosyal profilleri Gmail gelen kutunuzda görebilmenizi sağlııyor. Eğer LinkedIn hesaplarını kontrol etmek istiyorsanız, bu sayede konum, iş ünvanı ve görsellere erişim sağlayabiliyorsunuz. Ayrıca belirlediğiniz kişilerin attıkları Tweet ve Facebook durum güncellemelerini de görebiliyorsunuz. Bu uygulama sayesinde, sizinle benzer ilgi alanlarına sahip kişileri bulabilir, onlarla iletişime geçebilirsiniz.
8. Swayy
Kimi zaman e-ticaret firmanızla ya da ürünlerinizle doğrudan ilgili gönderiler yerine, takipçilerinizin ilgisini çekecek içerikler paylaşmak isteyebilirsiniz. Ancak e-ticaret sitesi yönetimi oldukça fazla zamanınızı aldığı için, sosyal medya trendlerini takip etmekte zorlanabilirsiniz. Swayy iste tam bu noktada devreye giriyor ve size içerik önerileri sunuyor. Bu içerik yazı, video ya da infografik olabiliyor. Uygulamayla birlikte gelen analiz özelliği sayesinde, takipçilerinizin en çok hangi içeriklerle ilgilendiğini de görebiliyorsunuz.
9. Easel.ly
İnternetin son trendlerinden olan infografik paylaşımı çok büyük bir olasılıkla sizin takipçilerinizin de ilgisini çekecektir. Easel.ly, 2012 yılında kurulmuş olmasına rağmen kısa bir süre içinde yüzbinlerce kullanıcıya ve binlerce infografiğe ev sahipliği yapıyor. Siteye girdikten sonra tek yapmanız gereken, ücretsiz şablonlardan birini seçmek ve daha sonra verilerinizi girmek.
10. IFTTT
“Eğer şu olursa sen de bunu yap” şeklinde bir çalışma prensibine sahip olan IFTTT, gelişen aksiyonlar doğrultusunda meydana gelen tetiklemeler üzerine kurulu. Diyelim ki Facebook’ta, e-ticaret sitenizde satılmakta olan bir ürün görseli paylaşıldı. Bu durumda IFTTT sayesinde, otomatik olarak bu görsel hakkında herhangi bir yorum yapabiliyorsunuz. IFTTT toplam 132 farklı kanala bağlanarak, sizin de bu noktalarda etkileşim içinde olmanıza imkan tanıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder